dijous, 29 de desembre del 2011

Nova York - Nadal 2011

Escric aquestes línies des del nostre apartament a l'Upper West Side de Nova York. La veritat és que em fa il·lusió. Sempre he vingut a aquesta ciutat com a turista, allotjat en hotels o albergs. El fet d’estar-te en un apartament durant 12 dies t’ofereix la possibilitat de viure la ciutat d’una altra manera, amb més calma, sense necessitat d’estar a la intempèrie més hores del compte i amb una cuina al teu servei. És cert que en una ocasió vam llogar un apartament ben minso i el vam ocupar 6 persones. Ara en tenim un de 100 metres quadrats per a dos. I el més interessant de tot plegat és que el cost final serà de zero euros. Hem fet un intercanvi de pis. Nosaltres ens allotgem ara al pis de la Daniella i ella vindrà a un dels nostres pisos a l’estiu. Tan fàcil i tan pràctic que costa de creure!

Així doncs, són les vuit del vespre, ja hem anat al teatre, hem passat pel mercat a fer la compra del dia i ja hem sopat. I ara, després d’una dutxa relaxant, aprofito per a comentar les quatre vivències que portem acumulades en aquests dos dies de viatge.

Ahir no va ser un dia massa interessant. Ens el vam passar viatjant. Vam arribar a l’apartament cap a les 12 de la nit i de seguida ens en vam anar a dormir.

Avui ens hem alçat, hem esmorzat alguna cosa que havíem comprat el dia abans i hem sortit a passejar. Primer hem passat per la Catedral de Sant Joan el Diví. Una catedral neogòtica feta abans d’ahir. Immensa i espectacular. Tot perfectament acabat i net i polit. És curiós com a casa nostra una obra així faria saltar espurnes d’indignació. Som fermament historicistes! Tot i que després anem enganyant els turistes sobre els origens de bona part dels edificis del nostre estimat barri gòtic, que de gòtic, en queda poc.

Els americans són així, sense complexos. I et planten una catedral gegant al centre de la ciutat que sembla sortida de Port Aventura (si tingués la secció gòtica...). Però a mi m’ha semblat molt maca (els historicismes sempre m'han fet una mica de ràbia) i m'ha agradat molt com han integrat una exposició d'art contemporani sobre l'aigua per tots els racons de la catedral. Aquestes coses no les veiem gaire per casa nostra.

Després hem agafat Broadway i hem anat baixant. Hem fet una parada al Whole Foods de Columbus Circle i ens hem regalat una bona ració de clam chowder i, després d'aquest petit mos, hem continuat fins a Times Square, on ens esperava el Marquis Theatre i Follies

Però Follies mereix un post per a si mateix...