divendres, 15 d’abril del 2011

EUA - estiu 2010 / Yellowstone dia 1

5 d'agost de 2010

Aquí teniu un enllaç per a descarregar-vos el mapa del parc en pdf.

Yellowstone va ser el primer dels parcs que vam visitar aquest estiu. L'aeroport més proper al parc és el de Jackson Hole, a l'estat de Wyoming, un petit aeroport perdut enmig de la natura. Per arribar-hi, vam haver de fer la següent combinació: Barcelona - Dublín - Chicago - Jackson Hole. Vomitades a l'avió i corredisses pel mig de l'aeroport de Chicago van donar aquell punt divertit que recordes amb enyorança uns quants mesos més tard. I quan finalment vam arribar a la nostra destinació, a l'aeroport mateix ens esperava un cotxe llogat amb qui compartiríem els següents 21 dies de viatge.

Un avió aterrant a l'aeroport de Jackson Hole

Un cop vam omplir el cotxe de maletes, vam anar al motel que teníem reservat, Jackson Hole Lodge. Com tots els motels que hem conegut en aquest país: net i polit, senzill i pràctic. Com que el dia següent volíem sortir d'hora per aprofitar al màxim les hores de sol, encara que ja eren quarts d'onze de la nit, vam anar a comprar menjar. Al parc hi estaríem 5 dies i el menjar dins del parc segur que seria més car. Vam anar a Albertsons, un supermercat ben gran que és obert fins molt tard. Vam comprar de tot i, com que estàvem cansats, també vam comprar el sopar, que ens vam menjar a l'habitació del motel. Tot curiós això de menjar suixi a l'habitació d'un motel en un poble perdut enmig de l'oest americà...

De bon matí ens vam llevar, vam omplir el cotxe en un ritual que es repetiria infinites vegades durant aquells dies i vam anar a buscar un lloc per a esmorzar. Volíem començar a tastar les delícies del país. Es notava que era el primer dia... Vam trobar un lloc molt autèntic (si més no, així ens ho va semblar) i vam demanar alguns dels clàssics esmorzars americans. Jo, personalment, vaig acabar de les truites fins al monyo però s'ha de dir que totes eres excel·lents.

Ens vam començar a familiaritzar amb les camises de quadres i els barrets de cowboy. I les cambreres somrients amb el cafè a punt per a servir. S'ha de dir que nosaltres érem més de suc de taronja i chòcoleit.

Amb la panxa plena vam pujar al cotxe i cap a Yellowstone! Vam aprofitar per donar un cop d'ull a Jackson Hole. Un poble bonic, amb construccions de fusta típiques de l'oest americà. A la tornada ja li dedicaríem més temps. En aquell moment, només teníem ganes d'arribar al parc. Vam agafar la Teton Park Rd per no anar per carreteres grans i molt transitades i ens vam endinsar en Teton National Park, un altre parc nacional que està just abans d'arribar a Yellowstone. Ens hi haguéssim pogut estar 5 dies més en aquest parc, però el temps no dóna per a tant.

I, finalment, vam arribar. A l'entrada, uns rangers et donen tota la informació del parc. Vam comprar un passi que per 80$ ens permetia entrar a bona part dels parcs que volíem visitar en aquest viatge. Un cop dins, vam anar fins a Bridge Bay, un càmping que teníem reservat i on passaríem les següents 4 nits. La nostra idea inicial no era anar a un càmping. Però ens vam despertar tard. Molts mesos abans els allotjaments de dins del parc s'omplen i és molt difícil trobar-hi lloc. Aconseguir la nostra parcel·la ja va ser prou complicat. Bridge Bay és un càmping força discret. Té els serveis mínims. No té ni dutxa. Però bé, érem a Yellowstone per fi! Primer de tot vam fer una volta per l'entorn per veure on havíem anat a parar. Tot molt bonic però res a veure amb el que ens esperava.

Yellowstone és un immens parc nacional (el primer de la història) sobre una zona d'intensa activitat geotèrmica. Una carretera en forma de gran 8 recorre tot el parc i les seves zones més populars i espectaculars. Està perfectament pensat per a tot tipus de públic. Si tens ganes de natura salvatge, et pots endinsar en un munt de rutes durant les quals no veuràs ningú. I si no estàs en forma, et pots limitar a veure les atraccions tèrmiques, molt visitades tot i que gens massificades (era el més d'agost) i realment impressionants.

Així doncs, vam agafar el cotxe i vam començar per una de les parts més famoses del parc: el guèiser Old Faithful. Yellowstone és conegut mundialment pels seus guèisers i Old Faithful és el més famós. La seva peculiaritat és que han sabut predir amb força precisió el moment en què esclata. Normalment està en calma i aleshores, durant uns segons, deixa anar una columna altíssima d'aigua bullent. Vam arribar a la zona, vam veure l'hora en què estava anunciat l'esclat i, com que teníem una estona, vam donar un tomb pels voltants. Cada zona té el seu centre de visitants i les seves botigues. Aquí va començar la recerca d'un barret que duraria bona part del viatge.

Indiana Jones-style

Després vam agafar lloc i vam esperar. Es palpava l'emoció. I finalment vam veure el guèiser en acció. Molt bonic.

Old Faithful Geyser

Old Faithful Geyser en acció

Sapphire Pool

Però allí no hi ha res més a fer. O sigui que vam agafar el cotxe altre cop i vam anar cap a una altra zona a prop d'allà: Upper, Midway i Lower Geyser Basin. Són tres zones molt properes entre si, que són plenes de brolladors, conques, guèisers, fumeroles, de totes formes i colors. Va ser aquí on vam començar a veure la magnitud del parc. Cada racó era captivador i ens deixava bocabadats.

A cada una d'aquestes zones, unes passarel·les de fusta et permeten passejar pel lloc sense trepitjar el terra. Constantment t'avisen que sortir dels camins marcats és perillós perquè, a part que pots fer malbé l'espai, pots caure i cremar-te greument.

Morning Glory Pool

I finalment vam arribar a un dels indrets més bonics i impressionants del parc: Grand Prismatic a Midway Geyser Basin. És un llac força gran on viuen diferents tipus de bacteris en funció de la temperatura de l'aigua. Cada tipus de bacteri genera un color diferent. És impressionant passejar per allí i veure els diferents colors, barrejats amb el vapor, la temperatura, l'olor de sofre... Una experiència inoblidable.

Els viatgers incansables a Grand Prismatic

Grand Prismatic a vista d'ocell

Ja cap al tard vam arribar a Lower Geyser Basin. Amb la llum de les últimes hores del dia i alguns núvols, tot tenia un altre aspecte. No tan brillant, més melangiós, però preciós igualment. Més passarel·les i més racons per descobrir. Brolladors de fang, més guèisers, més sofre...

Fountain Paint Pots

El dia ja havia donat prou de si. Estàvem cansats i teníem ganes de retirar-nos. Com que el nostre càmping no tenia dutxes, vam fer una innegociable parada tècnica a Fishing Bridge on hi ha una zona de dutxes i bugaderia. Les dutxes també serien un tema recorrent durant el nostre viatge... Allà ens vam dutxar ben a gust i, ja de nit, vam arribar al càmping. Vam sopar com vam poder amb la poca llum que teníem i a dormir. El dia següent ens esperava amb moltes sorpreses més!